Носилац васпитно-образовне функције је Педагошко веће кога чине сви васпитачи и стручни сарадници на челу са директором Дома. Организација васпитно-образовног рада одвија се кроз три целине:
- Адаптација на живот у Дому;
- Учење и школска успешност;
- Животне вештине;
- Живот у заједници.
Програмирање и планирање васпитно-образовног рада реализује се кроз:
• Годишњи програм рада Дома;
• Годишње и месечне планове рада васпитача и васпитних група
• План и програм рада директора Дома.
Kао један од видова остваривања проблематике слободног времена, у Дому функционишу постије и функционишуспортске и културно-уметничке секције.
У циљу јачања одговорности за рад, развијање самоиницијативе и међусобне сарадње, ученици, смештени у Дом ученика, организују се у Заједницу ученика – Домски парламент.